Fimax

Werkwijze

Onze dienstverlening inzake hypotheken

Elke klant is voor ons uniek. Wat wij exact voor u kunnen betekenen hangt af van uw specifieke wensen en omstandigheden. In het algemeen kan het adviesproces met betrekking tot hypotheken in verschillende stappen worden gedeeld:


Stap 1, Oriënteren

Tijdens het oriëntatiegesprek laten wij u kennismaken met onze manier van werken en de manier waarop u betaald voor onze dienstverlening. Dit oriëntatiegesprek duurt ca 30 tot 45 minuten en is vrijblijvend. Kennismaken kopje koffie en de gegevens die u heeft meegenomen of wellicht een door u ingevuld inventarisatieformulier doornemen.

 

Stap 2, Inventariseren

Wij beginnen ons advies met uitgebreid uw persoonlijke en financiële situatie in kaart te brengen. Daarbij bespreken wij bijvoorbeeld uw wensen en prioriteiten ten aanzien van uw hypotheek en uw financiële situatie. Na dit gedeelte van het adviesgesprek zullen wij een dienstverleningsovereenkomst gaan opstellen en uw klant- en risicoprofiel op schrift zetten.

 

Stap 3, Analyseren

Nadat wij ons een goed beeld hebben gevormd van uw wensen, huidige en toekomstige situatie gaan wij deze gegevens analyseren. Aan de hand van deze gegevens maken wij een eerste selectie van mogelijke vormen van hypothecaire geldleningen die passen bij uw situatie. In deze fase lichten wij de verschillende mogelijkheden toe en geven aan wat naar ons oordeel de voor- en nadelen van deze mogelijkheden zijn.

 

Stap 4, Advies

Op basis van de inventarisatie en analyse komen wij uiteindelijk tot een concreet advies. In dit advies geven wij exact aan welke hypotheekvorm, bij welke instelling en tegen welke condities naar ons oordeel goed past bij uw wensen, prioriteiten en mogelijkheden. Voor hypotheken adviseren wij exclusief voor RegioBank en HypotheekCompany.

 

Stap 5, Bemiddeling

Indien u een hypotheekvorm gekozen heeft die bij u past, verzorgen wij namens u alle contacten met de financiële instelling. Dit met doel dat de door ons geadviseerde constructie op correcte wijze ook door de bank of verzekeringsmaatschappij wordt uitgevoerd.

 

Stap 6, nazorg

Indien u dat wenst kunnen wij, nadat de hypothecaire geldlening is afgesloten, u blijven ondersteunen. U kunt met al uw vragen over de hypotheek bij ons terecht. Wij verlenen geen nazorg op initiatief van onze zijde.

Netwerk
Social media